![]() |
|
|||||||
| Allmänt Här diskuterar vi allt som har med MINI att göra! |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg |
|
|
#381 |
|
Betalande Medlem
Reg.datum: okt 2008
Förnamn: Robert
Län: Skåne
![]() ![]() |
Det har verkligen blivit en epidemi av det här problemet. Vi har inte märkt av det någon gång än på 2 500 mil men man vet ju att problemet ligger där latent.
#090 |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Racekocken
|
Fick häromdagen en faktura från Bavaria för självrisk och moms (företagsbil), även fast jag hade påpekat att detta skulle gå på garantin, och fick även ett ok från dem att det skulle gå på garantin. Ni som har haft problem, blev det garanti eller självrisk. Ska ta tag i detta efter semestern, nu bär det av till rivieran!
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Betalande Medlem
Reg.datum: sep 2008
Förnamn: Peter
Län: Västra Götaland
![]() ![]() ![]() |
Fick inte mitt på garanti
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Betalande Medlem
|
Garantier
Man tycker att det borde gå på goodwill om man inte har garanti kvar! Det är ju faktiskt risk för motorhaveri pga dålig del. Tror i alla fall inte att motorbyte blir lätt att få på goodwill.
|
|
|
#385 |
|
MINI addict
|
Helt sjukt. Detta är orsaken till att jag inte vågade köpa en S.
/Noel - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! - För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). Blåmesens tråd: För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Betalande Medlem
|
Garanti
Jag är glad att jag hade garanti kvar på bilen! Jag fick inte någon kostnad på bytet som tur var. På min bytte de spännare först men ljudet fanns kvar i annan form. Så de bytte en jädrans massa glidlyftare, skenor m.m.
/Roger
|
|
|
#387 |
|
Racekocken
|
Hade garanti kvar när jag ringde in och anmälde rassel....
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() ![]() |
Ok, då var det därför jag inte fick.
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
...och i morse var det vår tur!
Tid bokad hos Förenade Bil.
#090 |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
Måste bara säga att servicebokaren på Förenade Bil inte spelade överraskad a la "Oj, vad märkligt, det har vi aldrig hört talas om/varit med om innan..." när jag ringde. Det var den typen av svar man fick när man påtalade missljud från inredningen och trilskande el-hissar. Kanske har det hänt något med servicevilligheten?
Den här gången lät det så här: "Hej, jag har upptäckt ett fel på bilen." "Så tråkigt, vad är det som är fel på den?" "Det är det klassiska rasslet från kamkedjan." "Jaha, är det vid kallstart som det uppträder?" "Japp, vid kallstart." "Okej, vi bokar in dig, ställ bara bilen här på morgonen." Nu vet jag att de ju i stort sett måste konstatera missljudet själva för att kunna göra något men nu är vi i vart fall på väg. Någon som haft med Förenade att göra i ett sådant här ärende?
#090 Senast redigerad av Emely&Robert den 2010-07-31 klockan 09:56. |
|
|
|
|
|
#391 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
En liten uppdatering:
Vi var inne och pratade lite med servicekillen och han sa att de beställt grejerna redan när jag ringde in enligt ovan. Det finns tydligen en viss medvetenhet om felet även hos BMW. Bilen ska in på torsdag så vi återkommer när vi fått tillbaka den.
#090 |
|
|
|
|
|
#392 |
|
Betalande Medlem
Reg.datum: jul 2007
Förnamn: Dan
Län: Kalmar
![]() |
Hej allihop
Är det någon som vet om detta "problemet" är löst på nya bilar i dag? (om man beställer en ny vill säga) Är det samma motor som sitter i den nya Countryman S? Är väldigt sugen på en Coutryman, men har dom inte åtgärdat detta så tror jag att jag avvaktar några år!
Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak (HB/B) och svarta backspeglar, Svarta 17" Breyton fälgar med kromkant. 90mm röd antenn, Worksbromsar (R56:ans orginal), Goodridge stålomspunna bromsslangar, EBC Redstuff Ceramic bromsbelägg, Viper stripes i svart/rött, Challanger checkrutor på sidorna i Svart. Kommer: MINI- Orginal Extraljus, har köpt, nu skall dom bara monteras också... 25-30mm sänkning, alt. ...? Styvare krängningshämmnare... För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). |
|
|
|
|
|
#393 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() ![]() |
Det ska vara fixat på den "nya" motorn
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Moderator - #13 MiniCup
|
Har för mig att det finns en snabb kock som glider omkring med den "nya" motorn.....
För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). :: För att se länkar och bilder i signaturen måste du ha skrivit minst 10 inlägg (0 skrivna). #13 MiniCup 2010 --------------------------------------------------------- reg. datum på forumet 2005-04-07 |
|
|
|
|
|
#395 |
|
Metalande Bedlem
Reg.datum: jul 2010
Förnamn: Jonas
Län: Stockholm
![]() |
Har bokat tid på novation i uppsala för mitt rassel/flärpande. Ska in den 31a.
Bokade först på bmw solna men dom hade inte tid föränn sent nästa månad... |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Evenemangsansvarspojk Öst
Reg.datum: jan 2008
Förnamn: Christopher
Län: Stockholm
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#397 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
Vi hämtade vår i torsdags. Det tog dem två timmar att fixa. Enligt uppgift var det spännaren de bytte. Ska dock få en sammanställning av vad som gjorts. Finns ju en uppsjö med olika "fixar" på det här problemet.
#090 |
|
|
|
|
|
#398 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
Emely är i detta nu på väg hem från Ängelholm med lysande gul motorlampa... har för mig att andra fått detta glada meddelande om "reducerad motoreffekt" i samband med fix av kamkedjesträckaren.
#090 |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() |
Bokad för nytt verkstadsbesök på fredag...
#090 |
|
|
|
|
|
#400 |
|
Betalande Medlem
![]() ![]() ![]() |
Ajdå, det var tråkigt. Hoppas det inte är sot utan något annat. Har du fått någon indikation om vad som hänt?
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur länge har jag garanti på min bil? | bandola83 | Allmänt | 6 | 2008-02-25 21:11 |
| Garanti voidad om man monterar t ex Alta CAI? | kakan | Allmänt | 8 | 2007-04-13 21:35 |
| Förlängd Garanti? | fj0 | Allmänt | 0 | 2005-08-14 19:15 |
| Garanti | ingesson | Allmänt | 0 | 2005-04-25 10:41 |
| Reperasjoner på garanti.... | ibsen | Allmänt | 7 | 2004-10-05 20:46 |